Uspořádej program na Staromáku

Program SI na Staromáku je už 10 let otevřen podnětům a zájmu veřejnosti. Chceš u nás uspořádat akci pro veřejnost? Na této stránce se dozvíš, jak na to! Pokud se tvá akce nekvalifikuje pro záštitu SI a začlenění do oficiálního programu, vždycky si můžeš rezervovat naše místnosti za běžnou cenu.

Výhody spolupráce

👉 neplatíš plný pronájem místnosti, pouze část provozních nákladů spojených s pořádáním akce
👉 akce bude uváděna jako součást programu SI na Staromáku (na plakátech, v letácích, mezi fb událostmi)
👉 akci dáme náš běžný komunikační servis (FB událost, uvedení na měsíčním programu v online i tištěné variantě)

Podrobnosti se můžeš dočíst v Obchodních podmínkách.

Jak na to?

1️⃣ Napiš o akci na staromak@skautskyinstitut.cz. Nezapomeň zahrnout: formát akce, název či téma, anotaci, pro kolik lidí a jakou cílovou skupinu je akce určena, zda plánujete vybírat vstupné a v jaké výši. Máme kapacitu přijmout max. 3 programy měsíčně.
2️⃣ Počkej na vyjádření dramaturgyně. V případě odsouhlasení společně domluvíte detaily.
3️⃣ Pošli podklady pro tištěný program a letáky do poloviny měsíce předcházejícího akci.
4️⃣ Potvrď cohost na Facebooku (to mohou dělat jen fb stránky, ne účty fyzických osob) a propaguj událost i po vlastní ose.

Podmínky spolupráce

Vhodná témata & Harmonogram roku

Dramaturgii roku jsme si rozdělili na tři sezóny - jarní, letní a zimní. Pro každou z nich jsme vybrali dvě zájmové oblasti, které jsme zvolili tak, aby byly v souladu s posláním SI. Pokud si v rámci nějakého z témat umíte představit svoji akci, budeme rádi, když se nám ozvete. Upozorňujeme, že mimo naše pravidelné programy, máme kapacitu přijmout max. 3 další programy měsíčně.

únor–květen: Zmocňování + Skautské hodnoty
Máš know-how, které chceš předávat dál a pomáhat tím světu? Chceme ti dát příležitost! Zajímá nás formát přednášek s diskusí a/nebo workshopů na témata finanční gramotnosti, orientace v legislativě a na trhu práce, tipy ohledně rozjezdu neziskovek.

Chceš široké veřejnosti prezentovat fenomén skautingu a aktivně je zapojovat? Nebo ve skautských kruzích sdílet své názory a zkušenosti týkající se skautingu (co to znamená být skautem, jaké je to vést nebo zakládat oddíl, jak se osvědčuje skautská výchovná metoda a jak pracujeme v oddílech se skautskými hodnotami, ...)? Chceme tématu skautingu v rámci SI na Staromáku vytvořit větší prostor.

červen–září: Kultura + Sousedství
Jsi tvůrce a chceš něco ze svého umu a způsobu přemýšlení předat dál? Nebo jsi nadšenec a chceš pořádat pravidelné aktivity, u kterých by se lidé mohli scházet? Skvěle! Napiš nám, pokud chceš pořádat workshopy s umělci, kurzy tvůrčího psaní, šachové turnaje, večery deskovek, debatní kroužky a podobně.

říjen–leden: Angažovanost + Odolnost a sebepéče
Nabízíš možnost zapojení se, ať už v rámci stáží nebo dobrovolnictví? Chceme o tom vědět a předat to dál. Zajímají nás iniciativy, které pomáhají zanechat svět lepší... Abychom mohli pomáhat ostatním, musíme v první řadě opečovat i sebe, proto je v tomto tématu prostor i na seberozvojová témata (zvládání stresu a krizových situací, předcházení symdromu vyhoření, relaxační techniky atd.)

Cena akce

Zprostředkování konání akce s sebou nese administrativní, produkční a další náklady. V případně akcí pod naší záštitou financujeme cca 65 % nákladů na zajištění akce, nemůžeme Vám ale prostor poskytnout zdarma. Cena akce se zároveň liší v závislosti na délce akce, jejich počtu a požadovaných doplňkových službách. V základu je stanovena takto:

Cena akce (max. 120 min):
1300 Kč vč. DPH / akce
Delší akce jsou naceňovány po domluvě.
Pokud je na akci vybíráno vstupné, nárokuje si SI podle výše vstupného 40-50 % z vybrané sumy.

Cena zahrnuje:
· emailovou komunikaci ohledně Vaší akce
· možnost prohlídky prostor před akcí
· propagaci: vytvoření Facebookové události v rámci stránky SI na Staromáku, uvedení akce v měsíčním programu (plakát online a vytištěný v domě, příspěvky s měsíčním programem na FB a IG), uvedení akce v archivu programů
· pronájem místnosti vč. energií
· možnost použít veškeré vybavení místnosti: projektor/televizní obrazovka, flipchart a fixy
· administrativní práci a přípravu faktury

Cena nezahrnuje:
· práci produkčního (příprava setupu místnosti, ozvučení mikrofony, ...) v ceně 300 Kč vč. DPH za každou započatou hodinu
· catering (objednávky min. 7 dní předem, pouze do vyčerpání kapacity) - nabídka zde
· administrativní poplatky za případné změny termínu akce nebo jejího zrušení (viz Obchodní podmínky akcí)
· čas na přípravu místnosti před akcí a její úklid a navrácení do původního stavu (tyto úkony je potřeba zahrnout do vyjednaného času vyblokování místnosti)
· propagaci mimo výše zmíněné (negarantujeme příspěvek na našem IG ani co-host příspěvků na soc. sítích)

Obchodní podmínky

Níže zmiňujeme nejdůležitější pasáže z dokumentu Obchodních podmínek akcí, se kterými je dobré se předem seznámit.

Propagace akce na programu:
· Pro uvedení akce v rámci našeho měsíčního online a offline programu je třeba dodat název akce a její anotaci (cca 200 znaků) do poloviny měsíce předcházejícího měsíci, ve kterém se akce koná. Pokud neobdržíme podklady do uvedeného termínu, akce nebude na materiálech uvedena.
· Na propagačních materiálech je možné Skautský institut na Staromáku uvést jako spolupořadatele, nebo jako místo konání. Např. "akci pořádáme ve spolupráci se Skautským institutem na Staromáku". Uvedení dalších informací o Skautském institutu na Staromáku (logo, webové stránky, nebo jiné kontaktní údaje) je potřeba předem konzultovat – zaslat návrh materiálů ke schválení na email staromak@skautskyinstitut.cz a vyčkat na odpověď. Požadujeme, aby na materiálech byly jako primární kontaktní údaje uvedeny kontakty na organizátora akce (pokud není předem domluveno jinak).
· Je zakázáno zmiňovat bez předchozí domluvy na propagačních materiálech Skautský institut jako takový, uvádět Skautský institut jako partnera nebo spolupořadatele, nebo používat logo Skautského institutu.

Úpravy prostor:
· Uživatel není oprávněn bez předchozího souhlasu SI přesouvat větší kusy nábytku(například piano, stolky z pavlače).
· Uživatel je před uplynutím smluvené doby rezervace povinen uvést místnost do původního stavu (viz dokument v dřevěném boxu PŘEČTI SI v místnosti). Úklid zahrnuje: navrácení inventáře na původní místo, smazání tabulí, vyhození použitých flipchartových papírů, odnesení všech vlastních věcí včetně výzdoby místnosti, směrovek a letáků, dále vynesení tříděného odpadu do nádob na chodbách a navrácení veškerého nádobí na bar (vyjma nádobí z cateringu).
· Bez předchozího písemného souhlasu není možné upravovat či demontovat jakákoliv elektronická zařízení (projektory, osvětlení, ...), manipulovat s jejich přívodními kabely nebo měnit jejich zapojení.

Poplatky za změny či zrušení akce:
· Změny termínu nebo zrušení Potvrzené akce po úvodní domluvě vytvářejí pro SI provozně-administrativní náklady, proto jsou zpoplatněny.
· První změna termínu potvrzené akce (před zasláním podkladů pro tištěný program)činí 250 Kč. Druhá a další změna, či změna po zaslání podkladů pro tištěný program činí 350 Kč.
· Administrativní poplatek za zrušení potvrzené akce před zasláním podkladů pro tištěný program činí 350 Kč. Zrušení akce po zaslání podkladů pro tištěný program činí 500 Kč.
· Pokud uživatel zruší nebo změní potvrzenou akci méně než 2 dny před konáním akce, je povinen uhradit SI storno poplatek až do výše 100 % z domluvené ceny včetně doplňkových služeb (catering, produkce).
· SI potvrdí přijetí zrušení Akce s uvedením storno poplatku, je-li uplatnitelný. Storno poplatek je splatný do 14 kalendářních dnů od potvrzení zrušení Akce.
· V případě porušení pravidel popsaných v Obchodních podmínkách akcí je SI oprávněno požadovat úhradu smluvní pokuty až do výše 1000 Kč za každé jednotlivé porušení pravidel.

Kdy máte volno?


Programy pro veřejnost zpravidla umisťujeme do sálů Minuta a Studio s kapacitou cca 50 osob.
Jejich obsazenost zjistíte v kalendáři níže.
Pokud přemýšlíte o akci v jiné místnosti, jejich obsazenost najdete vždy dole na stránce s detailem prostoru.


Archiv programů


Dramaturgie roku reflektuje specifika naší primární cílové skupiny, jíž jsou vysokoškolští studenti a nevychází proto z ročních období, ale kopíruje logiku vysokoškolského roku, rozděleného do dvou semestrů a letních prázdnin. Vznikají tak tři dramaturgická období roku (únor–květen, červen–září, říjen–leden), která se odlišují tematicky a rovněž vizuálně pomocí proměny barevnosti plakátů a příspěvků na sociálních sítích (Instagram, Facebook).