Skauting pro školy v Praze

Nemáte čas či energii vymýšlet, co podniknout se svou třídou? Můžeme pomoct! Už šest let hledáme cesty, jak školní prostředí obohatit o to nejlepší, co nabízí skauting. Připravujeme programy, které mezi školní lavice pozvou skautskou atmosféru, zážitky i hodnoty. 

Metodiky ke stažení

DŮSTOJNÉ STÁŘÍ

Náplní programu je přiblížit žákům specifika stáří a téma konečnosti. Třída se naučí komunikovat se seniory i mezi sebou. Program účastníkům pomůže naplánovat a zrealizovat vlastní projekt a také podpoří týmovost, aktivní přístup a vzájemný respekt. Je možné využít jednotlivé aktivity i celý program. Součástí je série mini podcastů “Povídání o důstojném stáří” - rozhovorů s odborníky, které mohou být použity nezávisle.

ZÁKLADNÍ ŠKOLY, program Důstojné stáří
STŘEDNÍ ŠKOLY, program Důstojné stáří

CHUDOBA A DOSTUPNOST BYDLENÍ

V rámci programu představujeme žákům problematiku sociálního vyloučení a chudoby v českém kontextu. Prostřednictvím zážitkových aktivit mají žáci možnost si vyzkoušet, jaké to je zažívat nerovné startovní podmínky, spočítat si, kolik vlastně stojí jednoduchý nákup nebo se zamyslet nad tím, na koho by se sami obrátili o pomoc v případě nouze.

STŘEDNÍ ŠKOLY, program Chudoba a dostupnost bydlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLY, program Chudoba a dostupnost bydlení

UDRŽITELNÝ ROZVOJ MĚSTA

Program přibližuje téma udržitelného přístupu k rozvoji města, s akcentem na možnosti participativního využití veřejného prostoru. Žáci mají příležitost město zažít perspektivou lidí s rozmanitými potřebami a kriticky posoudit, jak místní infrastruktura respektuje potřeby seniorů, lidí pohybujících se na vozíku, či rodičů s malými dětmi. V rámci programu studenti mapují okolí školy nebo svého bydliště, plánují a realizují svůj vlastní projekt a také rozvíjejí komunikační schopnosti, týmovost, aktivní přístup a vzájemný respekt.

STŘEDNÍ ŠKOLY, program Udržitelný rozvoj města
ZÁKLADNÍ ŠKOLY, program Udržitelný rozvoj města

Programy vznikly v rámci projektu Skauting pro školy v Praze CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_068/0001468.