Jak nalézt dream job? Třeba i díky kvalitnímu online osobnímu marketingu

admin March 30, 2017

Sociální sítě nás dost často od práce zdržují. Stejně tak nám ale mohou výrazně pomoci k nalezení našeho dream jobu. Petra Drahoňovská se ve Skautském institutu podělila o své know-how, jak online marketing využít pro úspěch na pracovním trhu. Co vše během večera na Staromáku zaznělo?

Petra Drahoňovská má podle všeho ukázkový osobní online marketing, jelikož její jméno je mezi lidmi spojováno přesně s tím, čím se živí a co ji baví. Má za sebou několik let v různých pracovních prostředích, podílela se na rozjezdu start-upu, momentálně působí jako freelancer. Co je ale důležité? Nyní se věnuje kariérovému koučinku.

Petra Drahoňovská svou přednášku/debatu na Staromáku začala nejdříve tím, jak se do takové pozice vůbec dostala. Od studia sociologie, které ji příliš nenaplňovalo, přes burn-out ve start-upu, až k tomu, co nyní vedle dalších služeb nabízí svým zákazníkům – rady ohledně online marketingu a osobního brandu. A co že ten osobní online marketing či brand vlastně je?

Osobní brand se skládá z toho, jak vidíme sami sebe (to, s čím přicházíme na trh) a, toho, jak nás vnímají ostatní. Mnoho z nás se odnaučilo prodávat se. „Co si o mě ostatní pomyslí?“ je poměrně běžná otázka, kterou si klademe. Dobrý osobní online (a vlastně i offline) marketing ale může být přesně to, co nás vysvobodí z nekonečného kruhu hledání vhodné pracovní pozice. Mít co nabídnout a umět to dobře prodat. Když o nás na internetu bude slyšet, skvělé nabídky na práci přijdou pravděpodobněji, než když svůj strukturovaný životopis budeme schovávat doma v šuplíku. Samozřejmě ne každá profese svůj osobní online marketing potřebuje. Určité pracovní oblasti mají jiné postupy pro hledání vhodných zaměstnanců, mám na mysli například doktory nebo právníky. Ale s tím, jak se internet dennodenně více a více vkrádá do našich životů, je potřeba začít přemýšlet i nad tím, jestli by osobní online marketing nemohl pomoci i nám.

„Bohužel nestačí mít jen do poloviny vyplněný profil na LinkedInu. Současná doba si pro úspěšný online marketing žádá více.“

Dobře zvládnutý osobní online marketing nás z davu možných kandidátů vyzdvihne nad ostatní. Ale nestačí k tomu bohužel mít do poloviny vyplněný profil na Linkedinu a smazané party fotky z Facebooku. Naše doba si pro úspěšný online marketing žádá více. Diskuze se proto během večera stočila právě k Facebooku a Linkedinu, kreativním a také poměrně bláznivým životopisům nebo inspirativním osobním webům. Věděli jste například, jak vhodně oddělit soukromou sféru sociálních sítí od té profesní? A napadlo vás někdy místo klasického strukturovaného životopisu poslat svůj originálně vytvořený web?

Řeč došla také na tzv. big data. Data, která nás obklopují, která jsou nehmatatelná, uložená kdesi v internetovém kosmu, ale řídí se podle nich naše osobní i pracovní životy. A mnoho z nás o nich nemá ani tušení. A jak Petra během své přednášky řekla: „Kdo má dnes data, má všechno.“

Každý z příchozích si z večera odnesl také užitečné tipy na webové stránky i papírové knížky, které mohou obzory v oblasti osobního online marketingu značně rozšířit. Znáte například web Cocuma, který vám pomůže s výběrem vhodné firmy? Nebo německý portál Xing, web Piktochart na tvoření infografik nebo knížku o hledání zaměstnání, které by vás bavilo, s názvem Road Trip Nation? Pokud ne, udělejte si chvilku času. Možná se vám čas a trocha trpělivosti a kreativity věnované tvorbě osobního brandu za nějaký čas promění v nabídku práce, o které se vám ani ve snu nezdálo.

Markéta Popelářová